Atunci când temperatura exterioară se apropie de zero grade sau chiar scade sub această valoare, dimineţile reci devin un test important pentru bateria maşinii tale. Problema acumulatorilor descărcaţi nu este una nouă nici pentru cei de la volan şi nici pentru mecanicii din service, însă dacă neglijezi anumite aspecte legate de întreţinerea ei şi ignori câteva sfaturi, rişti că maşina ta să rămână imobilizată în parcare.
De ce dă semne de oboseală bateria şi mai ales la frig? Cu cât este mai frig afară, cu atât curentul de pornire al bateriei ar trebui să fie mai mare pentru a ajuta pornirea motorului. În special la temperaturi cu minus, bateria ar trebui să dea tot ce are mai bun, însă lucrurile nu stau deloc aşa, asta deoarece la o valoare de 0 grade Celsius, capacitatea bateriei scade cu 20%, la -10 grade C se reduce cu 33% iar la -20 grade C acumulatorul livrează curent la doar jumătate din capacitate. În consecinţă, bateriile mai vechi sau mai slabe nu mai reuşesc să îşi facă treaba.
De ce sunt mai solicitate bateriile la motoarele diesel? Într-adevăr, bateria de acumulatori şi electromotorul sunt mai solicitate în cazul motoarelor diesel, pentru că propulsoarele diesel au nevoie de compresie mare pentru o pornire cât mai uşoară. Era diesel-urilor care aveau nevoie de preîncălzire a trecut, însă totuşi, pentru o pornire cât mai uşoară pe frig, ar fi indicat să utilizaţi ulei cu vâscozitate redusă (acceptată de producător), iar în funcţie de modelul de maşină există pentru maşinile noi un electromotor special pentru pornire uşoară. Mai mult, iarna se poate suplimenta curentul din baterie cu ajutorul unui robot de pornire.
Cum prelungeşti durata de viaţă a acumulatorului de la maşină? Primul lucru pe care trebuie să îl faceţi este să verificaţi nivelul electrolitului (lichidul care acoperă plăcuţele bateriei). Acesta trebuie să acopere complet plăcuţele şi să le depăşească cu aproximativ 1 centimetru. Dacă nivelul electrolitului este mai scăzut decât ar trebui să fie, completaţi cu apă distilată. Într-o situaţie de urgenţă se poate folosi apă fiartă şi răcită sau apă de ploaie. Într-un acumulator nou, densitatea de acid sulfuric din compoziţia electrolitului este de 1,28 grame/cm cub; această valoare va scădea treptat, pe măsură ce avem consum pe baterie. La încărcarea acesteia, atât prin alternatorul maşinii cât şi la redresor, sulfatul de plumb depus pe placi în urma interacţiunii radicalului acid cu pastă de pe placi se descompune şi se eliberează din nou radical acid în electrolit, reacţie ce va completa densitatea acidului până la valoarea optimă de 1,28 g/cm cub.
Articol integral : citynews.ro
http://emasini.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu