Patru prieteni cu studii în Danemarca au creat, cu circa 10.000 de euro, un site prin care îi ajută pe şoferii români să găsească cele mai ieftine service-uri.
„Nu ştii un service bun şi ieftin?“, este întrebarea care şi-o pune fiecare şofer. Răspunsul este, în viziunea a patru tineri, foşti colegi de liceu şi studenţi în Danemarca, un site cu un nume sugestiv: autoeconom.ro.
Cei patru „muşchetari“ sunt: Marius Crişan, Tudor Costel Cioltea, Cristina Pop şi Norbert Kolozsvari. Ultimii trei sunt încă studenţi în Danemarca, în ultimul semestru. Cristina şi Tudor studiază educaţie antreprenorială şi inovaţie, iar Norbert, programare IT. Marius a absolvit o specializare de web design în aceeaşi ţară.
Lor li s-au alăturat alte două colege de liceu, surorile Ioana şi Alexandra Pop. Ioana este studentă la tehnologia informaţiilor la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, iar Alexandra a absolvit o facultate de relaţii publice şi comunicare în Anglia.
Toţi sunt din Baia Mare, au 22 de ani (Alexandra are 25 de ani), s-au reîntâlnit după facultate şi au pus de-o mică afacere.
Toţi sunt din Baia Mare, au 22 de ani (Alexandra are 25 de ani), s-au reîntâlnit după facultate şi au pus de-o mică afacere.
În februarie anul acesta au dat drumul la site-ul autoeconom.ro, unde au băgat toate economiile lor, adică circa 10.000 de euro - ei muncind în timpul studiilor inclusiv pe proiecte europene.
Acum, la aproape 11 luni de la lansare au deja 51 de service-uri înscrise pe site, din toată ţara, cele mai multe fiind din Bucureşti.
Site după model danez
Unul dintre cofondatori, Tudor Costel Cioltea, care este student în ultimul semestru la educaţie antreprenorială şi inovaţie în Danemarca (în ianuarie îşi susţine licenţa plecând de la autoeconom), spune că ideea creării acestei platforme i-a venit în timp ce locuia în Danemarca unde a folosit un site care avea servicii asemănătoare.
Site-ul funcţionează în felul următor: intri, îţi faci cont, scrii într-un formular care este problema, datele tehnice ale autovehiculului, oraşul şi perioada dorită pentru rezolvarea problemei, apoi aştepţi oferte de la service-uri. Totul e gratuit. Se plăteşte doar serviciul efectuat de acel service. Şoferii pot compara ofertele primite în funcţie de preţ, garanţie pentru piese şi manoperă, distanţa faţă de service-ul auto, dar şi pe baza recenziilor şi evaluărilor utilizatorilor precedenţi. Mai mult, ei pot opta să fie anunţaţi automat când le expiră ITP-ul, asigurarea ori rovinieta.
Un mecanic „consilier“
Site-ul a fost gândit şi cu ajutorul unui mecanic, tatăl unuia dintre cei patru tineri, Gheorghe-Florin Pop, în aşa fel încât să fie uşor de navigat pentru şoferi şi limbajul să fie familiar şi pentru service-uri.
Un membru al echipei autoeconom.ro, Cristina Pop, care se ocupă de partea de marketing, spune că, în România, conceptul care a stat la baza site-ului lor nu este cunoscut şi nu se aşteaptă la un succes chiar din primul an de funcţionare.
„Internetul începe să fie folosit de din ce în ce mai mulţi români. Vedem că majoritatea utilizatorilor intră pe site de pe telefonul mobil“, zice Cristina Pop.
Ce zice un utilizator al site-ului
Unul dintre cei care au apelat, ieri (11 decembrie), la serviciile acestui site este economistul clujean Gheorghe Sav. Avea nevoie să îi fie schimbate plăcuţele de frână.
„Am intrat pe net şi am căutat service-uri şi mi-a apărut acest site. Am scris acolo de ce aveam nevoie şi în aceeaşi zi am şi primit o ofertă de la un service din Cluj. Am de gând să mai apelez la serviciile acestui site“, spune clujeanul, care a şi scris o recenzie pe site prin care îl recomandă şi altora.
Acum, la aproape 11 luni de la lansare au deja 51 de service-uri înscrise pe site, din toată ţara, cele mai multe fiind din Bucureşti.
Site după model danez
Unul dintre cofondatori, Tudor Costel Cioltea, care este student în ultimul semestru la educaţie antreprenorială şi inovaţie în Danemarca (în ianuarie îşi susţine licenţa plecând de la autoeconom), spune că ideea creării acestei platforme i-a venit în timp ce locuia în Danemarca unde a folosit un site care avea servicii asemănătoare.
Site-ul funcţionează în felul următor: intri, îţi faci cont, scrii într-un formular care este problema, datele tehnice ale autovehiculului, oraşul şi perioada dorită pentru rezolvarea problemei, apoi aştepţi oferte de la service-uri. Totul e gratuit. Se plăteşte doar serviciul efectuat de acel service. Şoferii pot compara ofertele primite în funcţie de preţ, garanţie pentru piese şi manoperă, distanţa faţă de service-ul auto, dar şi pe baza recenziilor şi evaluărilor utilizatorilor precedenţi. Mai mult, ei pot opta să fie anunţaţi automat când le expiră ITP-ul, asigurarea ori rovinieta.
Un mecanic „consilier“
Site-ul a fost gândit şi cu ajutorul unui mecanic, tatăl unuia dintre cei patru tineri, Gheorghe-Florin Pop, în aşa fel încât să fie uşor de navigat pentru şoferi şi limbajul să fie familiar şi pentru service-uri.
Un membru al echipei autoeconom.ro, Cristina Pop, care se ocupă de partea de marketing, spune că, în România, conceptul care a stat la baza site-ului lor nu este cunoscut şi nu se aşteaptă la un succes chiar din primul an de funcţionare.
„Internetul începe să fie folosit de din ce în ce mai mulţi români. Vedem că majoritatea utilizatorilor intră pe site de pe telefonul mobil“, zice Cristina Pop.
Ce zice un utilizator al site-ului
Unul dintre cei care au apelat, ieri (11 decembrie), la serviciile acestui site este economistul clujean Gheorghe Sav. Avea nevoie să îi fie schimbate plăcuţele de frână.
„Am intrat pe net şi am căutat service-uri şi mi-a apărut acest site. Am scris acolo de ce aveam nevoie şi în aceeaşi zi am şi primit o ofertă de la un service din Cluj. Am de gând să mai apelez la serviciile acestui site“, spune clujeanul, care a şi scris o recenzie pe site prin care îl recomandă şi altora.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu