Radio Bunelu

Drumul spre Herculane – pavat cu minciuni și amăgiri


Drumul care ar putea deschide legătura dintre Valea Jiului și Herculane este pavat cu minciuni și amăgiri. Construcția drumului național a început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. În anul 2010 ar fi trebuit finalizate lucrările, dar proiectul a fost suspendat din cauza contestațiilor depuse de organizațiile ecologiste. Câțiva ani mai târziu, proiectul a obținut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare.
Negru pe alb – nu există finanțare
Sorin Grindeanu, premierul României, susține că nu există niciun proiect depus pentru finanțarea drumului care ar urma să facă legătura între Valea Jiului și Herculane. Mai mult, premierul arată că nu există nici sursa de finanțare pentru continuarea lucrărilor.
“Proiectul “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” nu se regăsește în anexa Master Planului General de Transport, ori în lista proiectelor fără clauza de reformă structurală șI nici în lista proiectelor cu clauza de reformă structurală, iar în present nu a fost identificată o sursă de finanțare pentru acesta, în acest an. Cunoscând importanța acestui drum național, vom analiza în continuare în raport cu sursele de finanțare destinate programului de modernizare a drumurilor naționale, posibilitatea de includere în programe prioritare a acestui obiectiv de investiții”, arată premierul Sorin Grindeanu.
În plus, premierul subliniază că o porțiune a carosabilului este total impracticabilă, aceasta reprezentând un pericol pentru siguranța conducătorilor auto.
“Sectoarele de drum de pe DN 66A cuprinse între km 47+600 – km 66+2014 – km 88+000 sunt drumuri de pământ închise circulației rutiere, impracticabile și periculoase din punct de vedere al siguranței circulației. Sectorul de drum de pe DN 66A, de la km 88+000 la km 99+000 este din beton de ciment degradat și descompus, iar sectorul de la km 99+000 la km 109+308 este pietruit și pe acesta se execută lucrări de întreținere curentă în cadrul contractelor multianuale (lucrări care constă în scarificare, aport de material pietros și reprofilare). Inițial, sectorul de drum de pe DN 66A, km 47+600 – km 66+204, a fost inclus în programul BEI II și apoi retras. Pentru reviziurea/actualizarea studiului de fezabilitate drum de legătură “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” a fost emis un accord de mediu în anul 2011, iar în anul 2014 fosta Companie NAțională de Autostrăzi șI Drumuri Naționale din România SA, actuala CNAIR SA a demarat procedura de atribuire a contractului de servicii. Procedura mai sus menționată a fost anulată în iulie 2015, conform prevederilor art. 209, alin 1, lit a) din OUG 34/2006, cu modificările șI completările ulterioare, din cauza ofertelor depuse care au fost inacceptabile și/sau neconforme”, mai arată premierul.
După investirea Guvernului Grindeanu, mai mulți parlamentari hunedoreni s-au hazardat să vină cu noi promisiuni nesustenabile.

Monika BACIU

Niciun comentariu: