Radio Bunelu

Aşa arăta malul Mării Negre în urmă cu un secol! Plaje la mare căutare: Duduia, Tataia şi Domniţa Ileana




Dacă Mamaia este acum regina plajelor din România, în urmă cu un secol românii mergeau în vacanţa de vara la Duduia sau… Tataia. Ajungeau greu! La finalul anilor 1800, de la Bucureşti la Giurgiu mergeau cu trenul, apoi cu vaporul până la Cernavodă. De acolo, urcau în tren până la Constanţa. Podul de la Cernavodă, care făcea legătura între Dobrogea şi restul ţării, a fost inaugurat abia în 1985, care a scurtat drumul către marea cea… neagră!
1900 – PLAJA DUDUIA = GOLFUL PESCARILOR



În portul Tomis, la început de secol XX, Duduia şi soţul ei amenajează o plajă cu cabine separate pentru bărbaţi şi femei. Ea vinde bilete, închiriază vestiare, şezlonguri şi umbrele. Tot aşa a rămas numele plajei.    
Ani mai târziu, plaja îşi schimbă denumirea în Golful Delfinilor, ca urmare a numărului mare de delfini care veneau la mal să se joace, apoi Golful Pescarilor.    

PLAJA TATAIA – PERLA LITORALULUI ÎN PERIOADA INTERBELICĂ


Plaja Tataia se transformă, în perioada interbelică, în una dintre cele mai populare plaje din Constanța, alături de plajele Duduia și Modern. Într-o publicaţie de epocă, se spune că plaja era „în partea de sus a oraşului. “E plaja Tataia, amenajată cu multă îngrijire. Are cabine de zid şi o potecuţă pitorească coboară din parcul cu acelaşi nume la mare. Multă lume o frecventează“.  
Legenda spune că numele acestei plaje vine de la un bătrân singuratic ce trăia aici pe la începutul veacului trecut, într-un bordei, foarte aproape de malul mării. Nimeni nu îi știa povestea, de unde venise și cum îl chema, dar mulți cumpărau guvizii prinși zilnic sau scoicile adunate de el. 
În fiecare dimineață, bătrânul lua un scăunel de lemn și îl punea în apă, apoi se cocoța pe el, aruncând nadă. Undița îi era un băț de stuf, meșina - o sfoară albă, momeala - midia găsită din belșug, iar plumbul - o bucățică de fier găsită din întâmplare. Seara, bea o gură de lapte de la capra ce îl însoțea mereu sau mânca o salată din grădina de zarzavat pe care și-o înjghebase lângă bordei. Așa a trăit Tataia ani buni, fără să deranjeze pe cineva, mereu gata să dea sfaturi sau să ajute oamenii. 
Treptat, vecinătățile bordeiului au început să se aglomereze, dar pe Tataia nu îl deranja prea tare acest lucru. Ba chiar mai stătea, uneori, la taifas cu birjarii ce veneau din centru și făceau popas pentru turiști, înainte de a-i duce la Mamaia. Într-o zi, Tataia trecu în lumea celor drepți. Bordeiul său se strică în dese furtuni, dar plaja care îi luă numele bătrânulului a rămas acolo, pentru constănțeni. (Petre Covacef - „Povestea Farului Genovez“)
PLAJA DOMNIŢA ILEANA – FIICA LUI FERDINAND 1

Plaja Wartanoff  se extinde şi devine Plaja Domniţa Ileana (după numele fiicei lui Ferdinand I).  După apariţia Plajei Modern, Domniţa Ileana dispare şi îi ia locul Plaja Treci Papuci.

Sursa: http://a1.ro/premium/asa-arata-malul-marii-negre-in-urma-cu-un-secol-plaje-la-mare-cautare-duduia-tataia-si-domnita-ileana-id652453.html

Un comentariu:

Theresa williams spunea...

Bună ziua, sunt Theresa Williams După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, sa despărțit de mine, am făcut tot ce-i puteam să-l aduc înapoi, dar totul era zadarnic, l-am vrut atât de mult din cauza dragostei pe care o am pentru el, L-am rugat cu totul, am făcut promisiuni, dar a refuzat. Mi-am explicat problema prietenei mele și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care să mă ajute să arunc o vrajă să-l aduc înapoi, dar eu sunt tipul care nu credea niciodată în vrajă, nu aveam de ales decât să încerc, Am trimis poșta de vrajă și mi-a spus că nu există nici o problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că exul meu se va întoarce la mine în trei zile, a aruncat vraja și în mod surprinzător în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Ex-ul meu ma sunat, eram atat de surprins, am raspuns la apel si tot ce a spus a fost ca isi pare rau pentru tot ce sa intamplat ca vrea sa ma intorc la el, ca ma iubeste atat de mult. Am fost atât de fericit și am mers la el, așa am început să trăim împreună din fericire din nou. De atunci, am promis că oricine știu că are o problemă de relație, aș fi de ajutor pentru o astfel de persoană, referindu-mă la singurul vrăjitor real și puternic care mi-a ajutat cu propria mea problemă. Email: drogunduspellcaster@gmail.com puteți să-l trimiteți prin e-mail dacă aveți nevoie de asistență în relația dvs. sau în orice alt caz.

1) vrăji vrăji
2) vrăji pierdute
3) Vrăjile divorțului
4) Vrăjile căsătoriei
5) Vraja de legare.
6) vrăji de rupere
7) Înlăturați un iubit trecut
8.) Vrei să fii promovat în biroul tău / vraja de loterie
9) doresc să-ți satisfacă iubitul
Contactați acest mare om dacă aveți o problemă pentru o soluție durabilă
Prin intermediul drogunduspellcaster@gmail.com