Toţi ne întoarcem din drumeţiile noastre cu un bagaj de imagini care de care mai încântătoare, cu inima plină de frumuseţe şi cu... dorinţa de a împărtăşi impresiile noastre şi altora. De aceea, acest concurs nu este doar o provocare, ci şi o invitaţie la taifas care nu se poate refuza.
Nerăbdător, am început să scotocesc printre amintirile încă proaspete ale verii trecute, dar a mă opri asupra unui SINGUR loc nu mi-a fost deloc uşor. Simţeam reverberând în mine atâta frumuseţe încât îmi venea greu să mă decid. Şi totuşi... Desprinzându-se dintr-un colaj de imagini care mă invada, iată Cheile Sohodolului! Frumuseţe sălbatică şi maiestuozitate. Apă, stâncă şi cer. Căldură şi generozitate. Şi parcă pentru a se putea dărui în întregime turistului însetat de frumuseţe, pentru a veni şi în întâmpinarea celor mai comozi, sunt şi uşor accesibile.

Ce anume are deosebit Cheile Sohodolului?

Preferinţele turiştilor sunt diferite, iar destinaţiile căutate deasemeni. Dar frumuseţea rămâne frumuseţe, iar atunci când aceasta, în sălbăticia ei, este la superlativ, devine destinaţie jinduită de toţi turiştii. Aşa am ajuns şi eu la Cheile Sohodolului şi încântarea mă urmăreşte şi acum. Îmi propusesem să fac o "colecţie" de chei în excursiile mele, să le port în minte, în inimă şi în fotografii, dar ajuns la Cheile Sohodolului frumuseţea lor m-a amuţit. Abia acum, la rece, pot să scormonesc lexicul pentru a vorbi despre ele, dar a le descrie frumuseţea mi-e peste puteri. Tocmai pentru a proteja această frumuseţe, zona a primit statutul de arie protejată.

Cui ai recomanda sa viziteze Cheile Sohodolului?

Sunteţi iubitori de natură, de frumos? Haideţi în Cheile Sohodolului! Sunteţi pasionaţi de speologie sau alpinism? Vizitaţi Cheile Sohodolului! Iubiţi activitatea de tabără, într-un cadru natural de excepţie? Campaţi în Cheile Sohodolului? Sunteţi pasionaţi de pescuit? Vă aşteaptă păstrăvii din Sohodol! Sună a reclamă, dar eu nu am nimic de oferit, ci vreau să trăiţi bucuria întâlnirii cu natura, cu frumosul la el acasă, aşa cum am trăit-o eu cu intensitate.

Ce te-a impresionat cel mai mult la Cheile Sohodolului?

Când am ajuns la Cheile Sohodolului, fără să ştim prea multe despre acest loc, se însera. Nu ştiam nici dacă vom găsi un loc de campare, ceea ce a făcut să ne precipităm oarecum, oscilând între a le traversa în căutarea unui loc pentru cort şi a le admira folosindu-ne de lumina care se împuţina. Am făcut şi una şi alta, reuşind să "prindem" şi câteva fotografii, şi să instalăm tabăra. A fost o noapte de neuitat sub un cer parcă mai înstelat ca oriunde, dar parcă prea lungă, având în vedere dorinţa noastră de a le vizita la pas, de ale admira pe îndelete, de a le fotografia la lumina zillei. Când, în sfârşit, soarele s-a înălţat strălucitor deasupra stâncilor, toată splendoarea ni s-a înfăţişat în lumină. Fără cuvinte.

Da cateva ponturi celor care doresc sa viziteze Cheile Sohodolului

Cum să ocoleşti un asemenea obiectiv? Cum să nu-l incluzi în traseele tale de vacanţă, când se ajunge atât de uşor? Din Târgu Jiu, municipiul reşedinţă de judeţ al Gorjului, se merge 15 kilometri pe DN 67D, spre Baia de Aramă, apoi urmând un indicator se ia spre dreapta şi după alţi 3 km se ajunge în chei după ce se traversează comuna Runcu. Nu întotdeauna drumul spre un obiectiv dorit este uşor, dar în cazul acesta este. Cheile Sohodolului se deschid primitoare pentru toţi iubitorii de frumos. Să ne vedem în Chei!
Prin acest articol doresc şi eu să adaug un motiv la campania 499 de motive să fii turist în România organizată împreună cu agenţia de turism Turist Center. Împreună trebuie să promovăm frumuseţea ţării noastre România!
Numele meu este Simion Marţian si aceasta este povestea pe care va recomand sa o votati!

Poze din Cheile Sohodolului

Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
Cheile Sohodolului, frumusete salbatica