Radio Bunelu

VIDEO: Eliberată după 19 ani de fiul pe care îl născuse după gratii

Povestea lui Vijai Kumari începe în urmă cu 19 ani, când a fost condamnată pentru crimă. Ea a continuat să-și susțină nevinovăția și în urma recursului, a primit posibilitatea eliberării pe cauțiune, însă nu a avut cele 10.000 de rupii (180 $) necesare. Soțul ei a părăsit-o, lăsând-o pradă disperării. „Am crezut că voi muri în închisoare", a afirmat ea.

woman_400.

Kumari era însărcinată când a intrat în închisoare. Patru luni mai târziu, l-a născut pe fiul ei, Kanhaiya. „L-am îndepărtat de lângă mine când a crescut un pic. A fost foarte greu, dar am fost hotărâtă. Închisoarea nu e un loc potrivit pentru un copilaș", povestește ea. „Am fost foarte trist", a afirmat și fiul ei, acum în vârstă de 19 ani. „În afară de ea, nu aveam pe nimeni", a adăugat el, citat de CNN.

picture_sonFemeia a rămas în închisoare, uitată de sistemul juridic indian. Tot ce a mai ținut-o pe linia de plutire a fost fiul ei, care o vizita la fiecare trei luni, și a cărui fotografie (foto dreapta) o privea mereu cu nostalgie.

„Mă gândeam la ea și plângeam"Fiul lui Kumari, Kanhaiya, şi-a petrecut cea mai mare parte a copilăriei în diverse case de copii. Dar nu a uitat-o pe mama lui. „Mă gândeam la mama mea şi plângeam. Era în închisoare, singură, nimeni nu o vizita şi tatăl meu îi întorsese spatele", povestește fiul.

Imediat ce a împlinit 18 ani, a fost angajat într-o fabrică de îmbrăcăminte și a început să pună bani deoparte pentru a o scoate pe mama lui din închisoare. Când a strâns suficienți bani, a angajat un avocat. „Mi-l recomandase cineva. A fost uimit să audă despre cazul mamei mele", relatează el.

19_old_son_400

Avocatul a preluat cazul și, luna aceasta, mama băiatului a fost eliberată din închisoare. Judecătorii s-au declarat șocați de situația ei și de comportamentul „crud și neglijent" din partea autorităților. Ei au dispus, de asemenea, cercetarea cazurilor din regiunea Uttar Pradesh, pentru a identifica potențiale cazuri similare.

Realitatea, scrie BBC, este că situația lui Kumari nu este una singulară în sistemul juridic indian, extrem de lent și ineficient, cazurile fiind amânate ani de zile înainte de a se finaliza. În închisorile indiene există la momentul actual aproximativ 300.000 de persoane, dintre care 70% încă își așteaptă procesul, iar mulți dintre ei au petrecut multă vreme și în arest.

O reuniune fericităDar, cel puțin în acest caz, finalul a fost unul fericit, datorită dragostei fiului născut în închisoare pentru mama lui. În prezent, mama și fiul s-au reunit și au început deja să facă planuri pentru viitor. „Tot ce vreau e ca fiul meu să se așeze bine la casa lui", spune Kumari, cu vocea tremurândă și ochii umezi. „El e tot ce am în această lume".

mama_fiul_400

Kanhaiya și mama lui plănuiesc să-l abordeze pe tatăl care i-a părăsit și să lupte pentru drepturile lor, inclusiv în ce privește obținerea unei părți din proprietate. Dar, deocamdată, cei doi se bucură de prezent, încercând să recupereze, pe cât posibil, din timpul pierdut.

Galerie video



http://www.semneletimpului.ro/stiri

Niciun comentariu: