Radio Bunelu

Îmi fac un “selfie”…

0007445_wireless-mobile-phone-selfie-stickhandheld-monopod-bluetooth
Selfie e termenul folosit de tinerii din ziua de azi pentru “o poză cu mine”. Dacă până acum făceam o poză cu tata și cu mama sau cu doamna profesoară sau cu colegii de clasă acum la modă e să faci poze cu tine însuți. De fapt Biblia spune clar că moda selfie-urilor e moda zilelor din urmă (și citiți cu atenție ce calități “deosebite” urmează dupa “iubitori de sine”!):
2 Timotei 3:2 “Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie, “
Creștinismul promovează faptul că pe locul I este Dumnezeu, pe locul II e aproapele nostru iar eu sunt pe locul III. Selfie-ul spune că pe locul I ești tu, pe locul II ești tot tu și locul III nu mai există.
Selfie înseamnă că nu contează ce spune mama și tata despre imaginea ta ci ce spui tu. Ei sunt de modă veche, nu știu să folosească o tabletă și de aia nu mai contează ce zic ei.
Selfie înseamnă că tu ești în centrul imaginii întotdeauna. Freza ta, unghiile tale, mușchii tăi, inteligența ta, mașina ta, ochelarii tăi de soare și “creasta” ta.
Selfie înseamnă că toată ziua dai REFRESH nu la relația personală cu Dumnezeu ci la pagina de Facebook ca să vezi câte like-uri ai mai primit la poza TA, la poșeta TA și la pantofii TĂI.
Selfie nu înseamnă altceva decât îndrăgostit de sine. Închinarea la firea pământească, la plăcerile ei, totul pentru aici și acum.
Plin de selfie-uri erau și Samson și Absalom„Ia-mi-o căci îmi place spunea Samson iar Absalom își afișa mereu trupul fără cusur și sufletul plin de boală de sine.
Și bogatul din Luca 16 era îndrăgostit de el, de costumul lui, de mașina lui și de casa lui. În nici o poză care si-o făcut-o nu a avut loc niciodătă Lazăr bubosul. În iad i-a pierit pofta de selfie-uri și a început să se gândească și la alții. Prea târziu.
Căsătoriile părinților și bunicilor noștri au rezistat pentru că principiul lor a fost: Mă căsătoresc cu tine pentru că vreau să TE fac fericită. Azi, în generația selfie, apar divorțuri multe pentru că sloganul este: „Mă căsătoresc cu tine pentru că vreau SĂ FIU fericită.  Îmi place mașina ta, mi-ar sta bine în casa pe care o ai, am nevoie de banii tăi etc.” Niciodată doi oameni îndrăgostiți fiecare de SINELE lor nu vor putea sta împreună o viață!
Suntem chemați în generația selfie să mergem contra curentului. Să ne uităm la cel care niciodată în viață nu și-a făcut vreun selfie (deși dacă și l-ar fi făcut ar fi primit cele mai multe LIKE-uri întrucât era cel mai frumos dintre oameni dar nu a căutat asta). Să învățăm de la cel care toată viața a trăit nu pentru sine ci pentru alții. Care a purtat sarcinile altora ca și noi să facem la fel.
Galateni 6:2 “Purtaţi-vă sarcinile unii altora şi veţi împlini astfel legea lui Hristos. “
Când nu mai trăiești pentru tine ci pentru Dumnezeu și aproapele tău ești pregătit pentru CER. Locul unde se fac doar poze de grup. Mirele cu Mireasa. Noi pe marea de cristal. Avraam, Isaac și Iacov. Toți. Pentru că așa am ajuns acolo. Mirele a murit pentru mireasă. Cel din spital a fost vizitat de cel sănătos. Cel din temniță a fost încurajat de cel liber. Cel sărac a fost hrănit de cel bogat…
Adio selfie! Welcome yousie!.
Ps: Sper că printre randuri am putut transmite că nu am deloc în vedere pe cei care își fac singuri o poză când nu are cine să le-o facă ci curentul care a cuprins milioane de tineri de a ieși în mod personal în evidență. De a se afișa de n ori pe săptămână în toate împrejurările unde mai pot arăta ce au și ce își doresc de la viață. Curent care a cuprins o mare parte și din tinerii creștini. Tineri dintre care unii vor întemeia familii pe afișajul acesta și vor crede primul “te iubesc” spus din pasiune.

Niciun comentariu: