Radio Bunelu

Caz extremã urgentã Valea Jiului-Franta: aruncatã în stradã de sora ei, ridicatã de politie si lãsatã fãrã copii


”I-a trimis bani pentru a face pasapoarte copiilor, apoi i-a trimis bani pentru drum spre Franta. La putin timp, Loredana a fost aruncatã în stradã cu doi dintre copii, iar sora cea mare a oprit bãiatul mijlociu. Pare un plan pus la punct dinainte, pentru cã la momentul când a fost alungatã cumnatul meu, fost jurnalist, i-a spus exact ce va pãti dacã va merge la politie – îi vor fi luati copiii. Si asta s-a întâmplat. Suntem cu totii bulversati, am anuntat Ambasada  din Paris, Ministerul de Externe si Consulatul din Strasboug de care apartine Belfort. Suntem disperati, pentru cã anuntând politia de acolo s-a întâmplat exact ce a spus cumnatul, asistenta socialã i-a luat copiii, iar pe ea au dus-o în altã parte si asteaptã decizia judecãtorului. A reusit sã ne sune, a scris de pe telefon si MAE. Nu stim ce sã facem s-o aducem înapoi în tarã, pe ea si copiii… Sora cea mare nu ne rãspunde la telefon…”- Marian T., Petrosani.
A fost o familie frumoasã, de loc din Vulcan, cu sapte frati – douã fete si cinci bãieti, acum fiecare la casele lor, cu probleme si realizãri, cu examene ale vietii pe care le-au trecut cu bine… Asta pânã în luna februarie 2016, când s-a nãscut o situatie ce seamãnã a subiect de film, protagoniste fiind cele douã surori.
Mihaela Ch. este plecatã de vreo 15 ani în Franta, în Belfort, unde s-a si cãsãtorit cu un francez, a devenit om de afaceri detinând împreunã cu sotul sãu douã restaurante, iar printre altele, împreunã cu oameni din comunitatea respectivã, cotatã ca fiind de oameni înstãriti, viziteazã si fac donatii orfelinatelor, chiar si din România, spun fratii acesteia.
Mihaela Ch. este sora cea mare, în vârstã de 46 de ani, are o fiicã în România, la Tg. Jiu, abandonatã de mamã când acesta avea 6 ani, iar cele douã nu tin legãtura una cu cealaltã
Loredana S. Este cealaltã sorã, de 37 de ani, are trei copii minori, o fatã si doi bãieti. A lucrat o vreme în Italia, timp în care copiii au stat la bunicii din Valea Jiului, iar acest lucru a fãcut sã creascã atasamentul nepotilor fatã de bunici. În ultima perioadã Loredana S. a lucrat la o asociatie umanitarã, din judetul Prahova, a divortat de sot, iar copiii au rãmas în grija sa.
De vreo 2-3 ani, Mihaela Ch. îsi vizita fecvent sora în România, iar în ultima vreme îi cerea acesteia sã-i dea ei bãiatul mijlociu. Familia a relatat cum la ultima vizitã a Mihaela Ch. si-a convins sora mai micã sã accepte sã meargã în Franta unde o va ajuta sã-si gãsescã de lucru si implicit o locuintã, precizându-i cã este altã lume, cã existã conditii pentru a-si creste copiii si cã alta este perspectiva de viitor pentru ei.
Un plan pus la punct de sora cãsãtoritã în Franta…
”A convins-o sã meargã în Franta. I-a trimis bani pentru a face pasapoarte copiilor, apoi i-a trimis bani pentru drum spre Franta. La putin timp, Loredana a fost aruncatã în stradã cu doi dintre copii, iar sora cea mare a oprit bãiatul mijlociu. Pare un plan pus la punct dinainte, pentru cã la momentul când a fost alungatã cumnatul meu, fost jurnalist, i-a spus exact ce va pãti dacã va merge la politie – îi vor fi luati copiii. Si asta s-a întâmplat. Suntem cu totii bulversati, am anuntat Ambasada  din Paris, Ministerul de Externe si Consulatul din Strasboug de care apartine Belfort. Suntem disperati, pentru cã anuntând politia de acolo s-a întâmplat exact ce a spus cumnatul, asistenta socialã i-a luat copiii, iar pe ea au dus-o în altã parte si asteaptã decizia judecãtorului. A reusit sã ne sune, a scris de pe telefon si MAE. Nu stim ce sã facem s-o aducem înapoi în tarã, pe ea si copiii. Pãrintilor nici nu le-am spus tot, încerc sã-i protejez pentru cã sunt în vârstã si cardiaci…” – a povestit disperat, printre altele, fratele celor douã surori, Marian T., din Petrosani.
Familia crede cã sora cea mare, Mihaela Ch., a avut ca scop rãzbunarea pe sora sa cea micã. Mihaela a crezut toatã viata cã Loredana a fost preferata familiei.
”Ca frate, cred cã este doar o rãzbunare pe sora mai micã Dana (Loredana – n.n.). A crezut mereu cã ea este favorita în familiei, desi nu este adevãrat. Pãrintii au tinut la noi în mod egal. Doar cã ea a cam fost oaia neagrã… Si tot ce face este doar o rãzbunare. Ceva nu e în regulã cu ea…”- a mai precizat Marian T.
Amenintatã cu o armã si bãtutã, a ajuns pe drumuri
Din e-mail-ul trimis de Loredana, de pe telefon, Ministerului Afacerilor Externe, rãzbate o poveste cutremurãtoare. Copilul mijlociu face crize de epilepsie, iar frigul îndurat pe lângã teama trãitã la mãtusa din Franta l-au îmbolnãvit pe bãietelul cel mic, de doar 6 ani..
”(…) Vineri 11.03.2016 fiul meu Andrei a fãcut febra mare de la amigdalitã si a fãcut convulsii si avea halucinatii, i-am rugat în genunchi sã mã ajute si sã-l ducem la spital, dar acestia nu au vrut motivând cã nu avem card de sãnãtate si nu-l primeste la spital… Am stat toatã noaptea punându-i comprese cu otet ca sã-i scad febra. Duminicã, 13.03.2016. a fost carnaval aici în Belfort si sora mea a zis cã ea si cu sotul ei merg la carnaval si îl vor lua si pe fiul meu Ioan I. (prescurtarea noastrã – n.n.) si noi, eu si copiii mei Elena si Andrei va trebui sã pãrãsim locuinta lor cât timp ei sunt plecati. I-am rugat frumos sã ne lase în locuintã si le-am arãtat cã fiul meu încã are febra mare, dar nu le-au pãsat si ne-au dat afarã, abea atunci ne-au dat actele, pasapoartele lui Elena si Andrei, certificatele de nastere cât si hotãrârile judecãtoresti oprindu-le pe ale lui Ioan I. si zicând cã nu le dã pentru cã opresc copilul la ei, eu nefiind de acord … Am reintrat în casã pe la orele 17 si în tot acest timp noi am fost nevoiti sã stãm în ger.
Luni 14.03.2016 am coborât de dimineatã în bucãtãrie sã le pregãtesc micul dejun la copii si nici nu au apucat copii sa mãnânce, cã sora mea si sotul ei au zis sã pãrãsesc casa lor; am zis cã nu avem unde sã ne ducem, dar au zis ca nu-i intereseazã. Am încercat sã port o discutie cu ei si sã le explic cã nu asa au zis când eram în România si mãcar sã ne lase sã stãm la ei pânã îmi gãsesc o locuintã, dar nu au vrut. Ba mai rãu, sora mea a sãrit la mine si m-a lovit de fatã cu sotul ei si cu copiii mei, m-a strâns de gât si mã sufoca. A zis  ca s-a sãturat de mine si sã plec din casa lor. Sotul ei a luat una dintre armele lui pe care le tine încãrcate si mi-a zis cã dacã nu plec imediat din casã, mã împuscã. Eram speriatã si am fugit de am pus câteva haine ale copiilor mei si ale mele în valize si când am fost la usã am mers cãtre Ionut sã-l iau cu noi. Ei au dat copilul la spatele lor si sotul surorii mele a ridicat pusca si a zis cã dacã nu plec în 5 secunde mã împuscã. A trebuit sã plec cu Elena si Andrei, pe Ionut nu au vrut sã-l lase si îi tot spuneau: zi la Loredana cã nu vrei sã mergi cu ea, zi cã vrei sã rãmâi la noi, zi cã nu vrei sã mai fie mama ta. Copilul îmi spunea toate acestea plângând si se vedea cã suferã… Eu si ceilalti doi copii ai mei, traumatizati si plângând a trebuit sã fugim repede sã nu ne împuste.
A cerut ajutor Crucii Rosii, spitalului si politiei, cerere care a costat-o scump
Am ajuns cu copii la gara din Belfort , mi-a fost fricã sã merg la politie cã deja sora si sotul ei mi-au zis cã politia îmi va lua si ceilalti doi copii si cã nu rezolv nimic pentru cã ei au relatii la politie. Am plecat cu trenul în alt oras, am stat în garã fiindcã Crucea Rosie nu au vrut sã ne ajute zicând cã au prea multi strãini. La o orã târzie în noapte gara s-a închis si a trebuit sã stau cu copiii afarã în ger.
Spre dimineatã m-am dus la un spital la urgente fiindcã fiul meu se simtea în continuare rãu. Acolo ne-au dat sã mâncãm si mi-au spus cã fiul meu trebuie sã ia antibiotic pentru cã are amigdalitele foarte afectate. Ne-au lãsat sã mai dormim o noapte în sala de asteptare. Marti 15.03.2016 spre miercuri, au zis cã cheamã asistentii sociali, apoi au zis cã si acolo sunt prea multi strãini si nu ne pot primi. Am fost si la politie în acel oras, dar nu au fãcut nimic, au  zis cã nu ne pot ajuta si sã ne reîntoarcem la Belfort unde sã ne prezentãm la politie pentru cã ne va ajuta si nu îmi va lua copiii zicând cã sotul surorii mele doar m-a speriat.
Miercuri ne-am întors la Belfort cu trenul si am rugat lucrãtorii din garã sã cheme politia. Am vorbit cu un domn de la politie prin telefon. Toate au fost traduse de un translator prin telefon deoarece nu stiu limba francezã. Au zis sã astept în garã cã vor veni sã mã ia pe mine si pe copii ca sã ne ajute. În garã s-au prezentat de la jandarmerie si ne-au condus la sectie unde am dat declaratii. În noaptea aceea am stat la jandarmerie cu cei doi copii ai mei si a doua zi au zis ca trebuie sã vinã un asistent social sã vadã cum ne poate ajuta.
S-au prezentat douã doamne asistente sociale si printr-un traducãtor au zis cã au ordin de la procurorul general al republicii sã îmi ia copiii si sã mi-i ducã la un centru pentru 10 zile pânã ce voi avea audienta la un judecãtor care va decide soarta copiilor  mei.Toate acestea mi le-au zis de fatã cu un translator român. Copiii mi-au fost luati cu forta de langã mine în timp ce am fost tinutã de o jandarmeritã si fiindcã copiii se tineau de hainele mele si plângeau si tipau cã vor cu mine si cã de ce vor sã-i despartã de mine, au fost luati cu forta de alti jandarmi si de asistentele sociale si dusi la masinã, pe mine impiedicându-mã si facând un zid de jandarmi între mine si copii. Pe mine m-au adus jandarmii la Armee de Salute (Armata Salvãrii, organizatie umanitarã  cu o structurã cvasi-militarã – n.n.)  în Belfort si locuiesc încã aici pânã la decizia judecãtorului. Ca mama si ca cetãtean român va rog din suflet sã mã ajutati sã-mi recuperez copiii si sã se facã dreptate. Toatã nãdejdea mea este în dvs. Vã rog ajutati-mã pe mine si pe copiii mei. Vã multumesc. Cu respect, SS” – scrie Loredana S. în e-mail-ul trimis MAE.Bulversant este faptul cã translatorul Polittiei din Belfort a fost chiar sora si cumnatul Loredanei.
Socant! Chiar sora a fost translator pentru Jandarmerie
Pãrintii si fratele acesteia au rezervat locuri la Altassib  pentru Loredana si copiii sãi pentru reîntoarcerea în România pentru a avea dovada în fata judecãtorului, cã familia este preocupatã de soarta sa. Mai mult, s-a luat legãtura si cu fiica, din Tg Jiu, a Mihaelei Ch., cu speranta cã o vor putea convige prin aceasta sã înapoieze copilul mamei sale si sã o ajute pe Loredana sã se întoarcã în România.
S-a încercat insistent sã se ia legãtura telefonic cu Mihaela Ch., dar acesta nu rãspunde si a remis familiei un sms prin care le cere s-o lase în pace pentru cã nu le va rãspunde.  În plus, familia  a aflat cã Mihaela Ch. a fãcut demersuri pentru a avea argumente în favoarea pãstrãrii lui Ionut – scoalã, asigurare medicalã. Au mai aflat cã la Jandarmerie, chiar sora care a alungat-o a fost translator între agenti si Loredana, prin telefon, lucru care a fost socant…
”Nu înteleg ce se întâmplã cu sora mea mai mare, Mihaela. Avea un comportament mai ciudat si înainte, dar nu am bãnuit cã va ajunge sã facã asa ceva. Si pe fiica ei a pãrãsit-o, de la 6 ani, apoi a spus cã este bolnavã, cu tulburãri psihice si tentative de suicid, dar am crezut cã astea-s crize ale vietii pe care le-a depãsit. Se pare cã nu este asa… Vom trimite tot ce o poate ajuta pe Loredana, dovezi în favoarea sa în fata judecãtorului. Un singur lucru sã i se permitã: întoarcerea acasã cu toti trei copiii. Fãrã copii, Loredana nu va pleca de acolo. Consulatul a luat legãtura cu ea, dar au fost foarte reci spunând cã au probleme mai serioase decât situatia ei. Pe cei de la MAE i-am contactat si eu telefonic. Judecãtorul este speranta noastrã, dar trebuie sã-i dãm dovezi si asta încercãm pentru cã sãptãmâna aceasta va fi audiatã” – a declarat, la închiderea editiei, fratele celor douã surori, Marian T., din Petrosani.
  • Familia se va adresa si parlamentarilor de Valea Jiului, respectiv senatorului Haralambie Vochitoiu si deputatului Cristian Resmeritã pentru a putea sã o aducã acasã pe Loredana S. împreunã cu cei trei copii ai sãi. Fratii si pãrintii sunt constienti cã este vorba de o problemã între doi membri ai familiei lor, dar considerã cã nu au forta si nici cunostinte în domeniu pentru a rezolva incredibila situatie.
Ileana Firtulescu
Sursa: http://cronicavj.ro

Niciun comentariu: