Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune pot fi sistate unilateral de către abonați, fără a plăti despăgubiri, în situația în care un operator intenționează să modifice unilateral termenii contractuali de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
‘Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, în condițiile prevăzute în contract sau pe baza negocierii directe, cât și la inițiativa furnizorului. Potrivit prevederilor legale, dacă un operator intenționează să modifice unilateral contractul încheiat cu un utilizator final, acesta din urmă are dreptul să renunțe la contract, fără a plăti despăgubiri, în termen de 30 de zile de la primirea notificării privind intenția de modificare a contractului, dacă nu este de acord cu modificările propuse’, se menționează în comunicatul ANCOM.
Cu toate acestea, ANCOM atrage atenția că fiecare utilizator de servicii de telecomunicații trebuie să solicite operatorului o copie a contractului-cadru, care conține prevederile generale aplicabile în relația dintre abonat și furnizorul de servicii, indiferent de oferta concretă pentru care optează utilizatorul, și trebuie să analizeze informațiile înainte de a semna și a intra într-o relație contractuală.
Documentul trebuie să fie disponibil și pe pagina de internet a furnizorului și ANCOM pune la dispoziția publicului pe propria pagină de Internet, secțiunea InfoCentru care oferă informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale. Informațiile se referă, în principal, la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet, anunţă Agerpres.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu