Radio Bunelu

Cum ajută Google și Facebook la căutarea victimelor din Nepal

Giganții IT se implică în eforturile de căutare ale persoanelor dispărute după cutremurul din Nepal, oferind servicii precum convorbiri gratuite în și din țară și activând funcțiuni de localizare a supraviețuitorilor.
Google a lansat duminică serviciul Person Finder, care le permite utilizatorilor să posteze și să caute informații despre persoanele dispărute. Serviciul, care a fost creat de Google după cutremurul din Haiti în 2010, urmărea deja peste 5.000 de înregistrări începând de luni dimineață. Facebook, în schimb, a activat ceea ce numește Safety Check, care le permite utilizatorilor din zonele afectate de cutremur să aleagă o notificare prin care își alertează prietenii din rețeaua socială că sunt în siguranță. „Atunci când lovește dezastrul, oamenii trebuie să știe că cei dragi sunt în siguranță“, a declarat Mark Zuckerberg. „În aceste momente contează cu adevărat conexiunile“, a completat el.
„Minuni mici! Mulțumim că ne-ați informat. La voi m-am gândit prima dată“, a scris un utilizator pe Facebook, comentând la răspunsul unui prieten care a apelat la acest serviciu pentru a anunța că este în regulă.
În ultimii ani, companiile de IT își rafinează serviciile pentru a putea oferi asistență în crize umanitare de acest gen, de la epidemii la cutremure și alte dezastre naturale. În Nepal există o piedică majoră, ce rezidă în faptul că, și în zilele cele mai bune, accesul la internet și semnalul mobil sunt limitate. Conform datelor Băncii Mondiale, doar 13% din cele 30 de milioane de locuitori din Nepal au acces regulat la internet. După cutremur, numărul lor este și mai restrâns, având în vedere că doar unii operatori de internet mai lucrează în asemenea situații.
Binecunoscuta mesagerie Viber are aproape 3 milioane de utilizatori în Nepal, care, în situația de față, pot folosi aplicația fără niciun cost. De asemenea, Google a anunțat că va reduce costurile pentru apeluri care ajung în Nepal prin Google Voice, de la 19 cenți pe minut la doar 1 cent pe minut, pentru a facilita comunicațiile. Google a pierdut un angajat care se afla în țară pentru a urca pe Everest.
„Tatăl și prietenii mei sunt în zonă și primele contacte cu ei le-am făcut prin Facebook. E foarte bine, dar avem nevoie și de ajutor fizic. Sper că veți face ceva“, a scris cineva pe Facebook. Twitter, care este una dintre primele unelte folosite pentru a disemina rapid informații în astfel de situații, ajută la strângerea de fonduri pentru organizațiile nonprofit din Nepal, scrieWashington Post.
http://semneletimpului.ro/

Niciun comentariu: