Radio Bunelu

De ce biserica română nu face misiune? Emanuel Fedur

0000000000
Nu ziceţi voi că mai sunt patru luni până la seceriş?
Iată, Eu vă spun: ridicaţi-vă ochii
şi priviţi holdele care sunt albe acum,
gata pentru seceriş.
 – Ioan 4:35
In aceasta seara, ma gandeam la o intrebare, stand de vorba azi la masa cu Marius, despre alte lucruri si despre misiune. Imi spunea despre bugetul care il au unele biserici americane. Organizatiile misionare americane au bugete de zece ori mai mari decat bugetul Y4K. Implicarea lor, numarul de oameni care se dedica pentru lucrarea asta este mare, raspund mult mai mult decat raspundem noi. Etnia noastra, poporul roman este un popor incet la misiune. E iute la manie, iute la bautura, iute la multe… dar, incet la misiune. FOARTE INCET. Si intrebarea care o pun in aceasta seara este:
De ce nu face biserica romana misiune?
0000000000De ce biserica romana este codasa? The ‘laggers’ of the mission? Am intrebat deseori, in sinea mea m-am gandit , statisticile spun ca suntem jumatate de milion de penticostali romani. Try to imagine- incearca sa-ti imaginezi: 500.000 de oameni botezati cu Duhul Sfant.
Mi-amintesc de trezirea din Bujac in 1996 – 200+ de tineri. Betel, in 2000- 120 de tineri. Au curs apele, la staruintele noastre, pe pereti. Au transpirat vasele, a curs untdelemn in vase. Dumnezeu a botezat cu Duh Sfant. Si intrebarea mea e: For what? PENTRU CE? Doar ca sa proorocim in bisericile noastre? Este prea putin! Oare de ce a coborat Duhul Sfant, in Romania, peste o jumatate de milion? O armata de oameni botezati cu Duh Sfant a lui Dumnezeu. S-au ridicat profeti, s-au ridicat oameni cu cunostinta, s-au ridicat predicatori, Dumnezeu ne-a binecuvantat.
Dragii mei, din cunostintele mele Scripturale, Duhul Sfant a fost dat lumii acesteia, ma refer la biserica lumii evanghelice, lumii lui Dumnezeu, a bisericii. Dumnezeu a trimis pe Duhul Sfant ca sa fie puterea de misiune a bisericii. Asta este definitia fundamentala a Duhului Sfant. El n-a venit sa faca show in adunare. El n-a venit sa ne adunam gramada cand vin prooroci, sa cascam gura, sa vedem ce mai zice. Ci, Duhul Sfant a venit ca voi sa aveti o putere. De ce?
Isus: Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.” – Faptele Apostolilor 1:8
Este chemarea lui Dumnezeu pentru biserica penticostala. Nu pot sa concep o biserica botezata cu Duhul Sfant cu o pasiune rece sau de loc pentru misiune. Unde este Duhul lui Dumnezu este foc pentru misiunea lui Dumnezeu. Duhul Sfant nu-ti da voie sa taci. Duhul Sfant nu-ti da voie sa stai. Duhul Sfant nu-ti da voie sa tii portmoneul inchis, pentru ca El este prin definitie Duhul de misiune a lui Dumnezeu. Hai sa intelegem, dragii mei, ca l-am limitat pe Duhul Sfant la profetie, la talmacire si la lucruri spectaculoase, la vindecare- lucruri care sunt pentru noi. Proorocim pentru noi. Ne rugam pentru bolnavii nostri. E prea mult despre noi, biserica aceasta. E despre noi. Insa, biserica exista in lumea aceasta pentru lumea de afara.
Spunea cineva – Este singura institutie din lume, biserica, singura institutie in lume, care nu exista pentru beneficiul membrilor ei. Ati auzit? Nu-i asa ca gandim diferit? Nu-i asa, ca nu vedem Biserica Elim ca o institutie care traieste pentru binele altora? Cum, adica? Da. Biserica ar trebui sa fie singura institutie , care nu exista pentru binele membrilor ei. “Pai, cum, frate?” Asta contrazice teoria fundamentala de la Elim. Totu-i despre noi. “Frate pastor, nu-mi place asta.” “Nu mai pune pe cutare sa predice.” “De ce canta numai aia?” “De ce canta aia?” Totu-i despre noi, gusturile noastre, parerile noastre… N-ar trebui sa fie asa.
M-au intrebat la scoala saptamana asta, poate va pare ciudat: Cum vedeti metafora pastorului? In Biblie sunt multe: pastorul, liderul.. Si am spus: “Eu sunt pastor intr-o biserica romana si metafora pe care o am in minte e metafora babysitterului. Ma simt ca un babysitter.”  “Frate Fedur, nu ai dat mana cu mine, nu m-ai salutat.” “Frate Fedur, nu m-ai pus la predica, nu m-ai pus la cantat.” It’s not about you. Nu este despre tine. The church is about the outside world. Biserica este despre lumea din afara. De ce nu face biserica misiune?
Emanuel Fedur
Biserica romana nu face misiune pentru ca isi zice niste minciuni. 
Piedica # 1 Mentalitatea
Mentalitatea #1 : Biserica-i despre noi
Primul gand pe care-l am din acest text si are legatura cu ce spuneam acuma. Spunea cuvantul aici: Nu ziceti voi? “Mai este, nu-i vremea secerisului!” Nu ziceti voi? Biserica romana nu face misiune pentru ca isi zice niste minciuni si asta e una dintre ele.  Este un teatru in care noi suntem actorii si jucam roluri si ne batem pentru roluri. Pentru ca asa e biserica, e despre noi. “Nu ziceti voi,” zicea Dumnezeu. Si continua aici: “Dar, Eu va zic..” Cu alte cuvinte, degeaba isi spuneau apostolii ce  isi spuneau si li se parea ca aveau dreptate. Si noua ni se pare ca avem dreptate. Insa, Isus a spus: “Nu. Ce spuneti voi este gresit. Vreau sa va spun Eu,” zicea Mantuitorul, “cum stau lucrurile. Iata, holdele sunt gata acum.”
Prima piedica in calea misiunii in biserica romana este tocmai aceasta: mentalitatea. Minciunile pe care noi le-am zidit in mintea noastra, de ani de zile, si le credem din toata inima noastra. Poate un om a lui Dumnezeu sa aiba in sistemul lui de gandire, in mentalitatea lui, minciuna? Da! Asta-i paradoxul. Hai sa citim un verset din Sfanta Scriptura sau chiar doua. Spune Pavel in 2 Corinteni 10:3-4 – Măcar că trăim în firea pământească, totuşi nu ne luptăm călăuziţi de firea pământească.  Căci armele cu care ne luptăm noi nu sunt supuse firii pământeşti, ci sunt puternice, întărite de Dumnezeu ca să surpe întăriturile. -
Si m-am gandit, citind pasajul acesta deseori: “Doamne, dar, oare despre ce razboi este vorba?” Niste arme, spune Pavel aici, puternice, care surpa orice intaritura. Daca vreti, cand citesti pentru prima oara, gandesti: care-i artileria grea a lui Dumnezeu si cand foloseste Dumnezeu artileria grea? Culmea, nu in lupta cu diavolul. Nu in lupta cu firea pamanteasca. Nu in lupta cu pacatul. Nu in lupta cu demonii. M-am uitat in 2 Corinteni cap. 10 si am ramas mirat, socat, armele acestea, cele mai puternice, intarite de Dumnezeu – tunurile lui Dumnezeu, rachetele lui Dumnezeu, cele mai puternice arme se folosesc intr-un alt razboi si razboiul asta trebuie sa-l ducem noi, la Elim, nu cu altii, razboiul asta.
Spune Cuvantul asa: “Noi răsturnăm izvodirile minţii şi orice înălţime care se ridică împotriva cunoştinţei lui Dumnezeu; şi orice gând îl facem rob ascultării de Hristos.” Asta este razboiul nostru. Razboiul cu mentalitatile noastre invechite, mucegaite, fosilizate. Asta-i razboiul tau, cu mentalitatile tale, cu minciunile tale, cu ceea ce gandesti tu si nu-i dupa Scripturi, spune Pavel: Daramamorice gand. Avem arme puternice, nu pentru fratele, nu pentru alta biserica, nu pentru alt grup de frati, nu pentru Satana. Nu, este razboiul cu gandurile noastre, cel mai greu razboi pe care crestinul il are. Aici traducerea are ea problemele ei. Cornilescu e mai batran decat bunicul meu si nimeni nu mai stie ce e aia ‘izvodire’. Eu nu mai stiu ce e izvodire, daramite copiii astia care-s intre doua culturi. In limba engleza zice ‘the fortress of mind’ – NIV e asa de sugestiv. Inteleg de aici ca diavolul zideste fortarete in mintile noastre. Botezati- botezati cu Duhul Sfant si construieste fortarete ale mintii.
Am ramas socat in viata, sa vad oameni, predicand cu lacrimi, prostii, la amvon. Am auzit deseori prostii despre familie, la amvon, predicate cu toata convingerea. Am auzit traznai despre Duhul Sfant si le aud mereu, minciuni despre Duhul Sfant in adunarile noastre, invataturi false si predicate cu lacrimi, cu convingere 100%, pentru ca n-am inteles ca a fi nascut din nou, a fi botezat cu Duhul Sfant nu te scuteste de acest razboi si poate ca l-ai pierdut. Mentalitatea este primul dusman al romanului. Noi nu facem misiune pentru ca am zidit o mentalitate gresita
Ati auzit deseori: “Frate, nu trebuie sa mergem in India. Avem noi India noastra aici.” O, de cate ori n-am auzit eu minciuna asta. “Pana terminam noi lucrarea aici si pana nu merg bine lucrurile aici, nu mergem.”
Vorbeam cu un pastor la biserica de vreo 1.000 (membri): Voi faceti ceva?
Nu, zice, nu suntem pregatiti.
Pai cum, 1.000 de oameni?
Inca lucram la biserica. Cand suntem gata, ready si totu-i bine in biserica, atunci facem misiune. Pai, fratilor, daca asteptam sa se faca bine biserica, nu stiu cand mai facem misiune. Dumnezeu nu ne cere sa asteptam sa rezolvam toate problemele din biserica, ca sa incepem sa trimitem si noi un misionar.
Deseori, cand citim in Fapte cap. 1, sa-l citim. Ma tem ca, aici, punem noi niste cuvinte. Spune Cuvantul – Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.” Faptele Apostolilor 1:8 Nu scrie niciodata Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.” imi veti fi martori in Ierusalim… APOI…. Asa-l citim noi. Intai Iersualimul, daca se umple biserica mea (Elimul), daca se face mai bine treaba, mergem si facem… Nu zice APOI- in Ierusalim, in Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului- DEODATA. Biserica Elim este chemata sa se implice in misiune acum, zice Dumnezeu: ridicaţi-vă ochii şi priviţi holdele care sunt albe acum, gata pentru seceriş. Asta-i paradoxul bisericilor. Dumnezeu le foloseste si cand sunt slabe. N-ati observat ca Dumnezeu  mantuieste oameni si in biserici slabe? Pentru ca este harul Lui care lucreaza in noi. Suntem chemati acum.
Mentalitatea #2 : Biserica n-are bani. O alta mentalitate mincinoasa, o minciuna: Frate Fedur, biserica romana n-are bani. Oare nu este asta o minciuna? Spuneam deseori si vreau sa va repet: In Nepal am trait cu un leu pe zi. Cincizeci de bani ma costa masa de dimineata, 50 de bani masa de seara. Cu $2-3 traiam o saptamana. Si am fost fericit si n-am pierit fara Cola si fara McDonald’s, fara internet, fara telefon. Si noi, dragii mei, risipim dolari pe lucruri care nu satura. Dumnezeu deja ne-a vorbit dimineata despre aceasta invazie a mass mediei si cati bani se arunca acolo. Inima mea inca sufera si este indurerata, macar ca Biserica Elim este o biserica darnica. Cred ca noi, ca si etnie, romanii, inca nu am ajuns sa daruim atat cat vrea Dumnezeu. Sunt 100% de asta. Sunt multe lucruri care deranjeaza in predica, insa niciodata n-am fost contrat mai tare decat atunci cand am predicat de darnicie. Deranjeaza subiectul acesta, pentru ca este o alta fortareata pe care o zidest-o vrajmasul aici  si nu vreau sa intru aici, despre darnicie, zeciuiala. Insa, va spun clar: nu cred ca standardul lui Dumnezeu a coborat, de la Vechiul Testament la Noul Testament, sub 10%. Nu cred.
Nu cred ca Dumnezeul nostru, care a spus: ‘am venit sa implinesc legea’, a scazut standardul sub 10% din venitul nostru. Si nu cred ca este luna, de cand L-am inteles eu pe Dumnezeu, in care sa nu iasa din casa mea, va spun aici in fata bisericii, cel putin 10% pentru ca ma tem de Dumnezeu. Si spun si eu ca Pavel: “Dati-mi voie, in nebunie, sa ma laud, pentru ca unii credeti  ca darnicia este optionala si ea este alternativa,  si daca ne rugam mai mult, daruim mai putin. FALS! Una din marile minciuni in mentalitatea romanului este  ca nu putem. NU PUTEM financiar. Biserica romana este o biserica binecuvantata de Dumnezeu A sosit vremea sa ne trezim si sa intelegem ca 90% din populatia lumii, cel putin, este mai saraca decat noi, decat oricine din sala aceasta, daca esti pe welfare (ajutor de stat) sau nu, esti mai bogat decat 90% din populatia pamantului care nu are acces la un shower (baie), care nu are acces la mancarea pe care o ai tu, nu are acces la infrastructura. Cel putin 90% dintre oamenii lumii sunt mai saraci decat tine. Ii multumim lui Dumnezeu pentru biencuvantarile Lui, dar vreau in aceasta seara sa intelegem ca trebuie  sa daramam niste fortarete, mentalitatea.
Piedica #2 – Viziunea
Cuvantul spune, mai departe, “ridicaţi-vă ochii şi priviţi“. Un alt lucru care-l vad in acest pasaj- spune Mantuitorul: ridicaţi-vă ochii - de aia nu stiti ca e nevoie misiune, pentru ca nu v-ati ridicat ochii. A doua piedica dupa mentalitate este viziunea. 
(Din primele 20:23 min, mai sunt aprox 20 de min din mesaj)
VIDEO by Credo TV
https://rodiagnusdei.wordpress.com

Un comentariu:

Anonim spunea...

„Lasati musulmanii sa vina in America si nu-i opriti; caci viitorul Americii este a unora ca ei”:

https://rodiagnusdei.wordpress.com/2015/12/18/lasati-musulmanii-sa-vina-in-america-si-nu-i-opriti/