Radio Bunelu

O nouă biserică va fi construită în Vulcan


După trei ani de la finalizarea Paraclisului de pe dealul din spatele Primăriei Vulcan, ar putea demara lucrările şi la biserica mare. Preotul Mănăsuc Zgârcea speră ca în maxim trei săptămâni, muncitorii să sape deja fundaţia, iar cu sprijinul oamenilor de bine, lăcaşul de cult să fie finalizat cât se poate de repede.

Au trecut deja trei ani de când oamenii din partea de sus a municipiului Vulcan, cum spun localnicii, adică cei din cartierul Cocoşvar, strada Traian sau Dalas au şi ei o biserică mai aproape de sufletele lor. Paraclisul „Sfinţi Români” deserveşte acea parte a oraşului în fiecare duminică şi zi de sărbătoare.
De când am finalizat cu paraclisul, am stagnat puţin, fiindcă, vrem nu vrem, ne lovim de partea financiară. La început am crezut că e mult mai uşor, dar m-am înşelat. Cu sărăcia din Valea Jiului este foarte greu. Mai mult decât atât, avem şi Biserica din Dealul Babii pe care am renovat-o. Când a fost finalizată, a început să plouă înăuntru şi a trebuit să reparăm şi acoperişul. La acest paraclis am investit în jur de 3,8 miliarde de lei vechi, cu construcţie, cu pictură, cu mobilier, cu tot ce trebuie şi ajutorul din partea primăriei, care au fost bani publici, au fost 30.000 de lei”, a declarat Mănăsuc Zgârcea, preotul de la Paraclisul „Sfinţi Români” Vulcan.
Cu sprijinul oamenilor de bine şi chiar şi al autorităţilor locale, preotul Zgârcea speră ca în maxim trei săptămâni să demaraze lucrările şi la biserica mare, ce se va construi în apropierea paraclisului.
Dacă Dumnezeu ajută, eu spun că în două, trei săptămâni ne apucăm să săpăm fundaţia. Biserica va fi prevăzută cu demisol, unde vrem să facem o cantină socială. Într-adevăr, demisolul costă foarte mult, el reprezintă o treime din biserică, dar ţin neapărat să realizăm această parte socială”, mai spune preotul Zgârcea.
Valoarea estimată pentru construcţia noului lăcaş de cult se ridică la aproximativ 4.000.000 de lei. Greu de estimat este timpul în care biserica va fi gata. Totul depinde de fondurile de care parohia va dispune.

Marinela Maxim

http://gazetadedimineata.ro/

Niciun comentariu: