Ministerul Transporturilor si investitorii chinezi ar putea finaliza in 2014 proiectul tronsonului romanesc al trenului de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta. Declaratia a fost facut sambata, de Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, pentru postul tv Antena 3.
"Discutam impreuna cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta. De la frontiera pana la Constanta putem face acest tronson si fara fonduri europene. Anul acesta speram sa finalizam cel putin proiectul prin care sa putem incepe realizarea constructiei efective a liniei", a declarat Ramona Manescu, potrivit Agerpres, care citeaza A3.
"Discutam impreuna cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta. De la frontiera pana la Constanta putem face acest tronson si fara fonduri europene. Anul acesta speram sa finalizam cel putin proiectul prin care sa putem incepe realizarea constructiei efective a liniei", a declarat Ramona Manescu, potrivit Agerpres, care citeaza A3.
Autoritatile vor ca, peste sase ani, trenul de mare viteza sa se poata deplasa cu 200 kilometri pe ora, spune Ramona Manescu. "Pana la finalul perioadei 2014-2020 ne dorim ca in Romania sa avem trenuri de mare viteza, trenurile de marfa sa poata circula cu 120 de kilometri pe ora, cele de pasageri cu 160 de kilometri pe ora, iar trenul de mare viteza de la granita la Constanta sa circule cu 200 de kilometri pe ora", a mai declarat Manescu, potrivit surselor citate.
Manescu a declarat ca, in trecut, autoritatile de la noi s-au axat mai mult pe transportul rutier, in defavoarea celui feroviar. Ministerul Transporturilor vrea sa transfere transporturile de marfa si pe cele de pasageri de pe autostrazi pe calea ferata, un mijloc de transport mai ieftin.
In noiembrie 2013, primul-ministru Victor Ponta a subliniat ca, in cadrul Forumului de Afaceri China - Europa de S-E, desfasurat in capitala noastra, chinezii si-au promovat noua tehnologie in materie de trenuri rapide si a anuntat ca in prima faza vorbim despre un prim proiect-pilot in valoare de 0,5 miliarde euro.
http://ro.stiri.yahoo.com/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu