Radio Bunelu

Alex Gurdila: Mesaj pentru elevii care protestează

Alex Gurdila: Mesaj pentru elevii care protestează
Dragii mei elevi,
Eu am absolvit liceul câţiva ani în urmă, deci pot să zic că ştiu cum vă simţiţi. De aceea vă rog din tot sufletul, staţi acasă şi roadeţi cărţile.
Puteţi să ieşiţi măcar cu miile la protest, pentru că în afară de părinţii care ştiu că sunteţi pe calea greşită, dar şi oamenii cu creierul plat – nimeni nu vă susţine. Înainte de a da vina pe cineva şi a o chema la duel pe Maia Sandu, întrebaţi-vă când ultima dată aţi citit o carte? Când ultima dată aţi rezolvat broşuri pentru BAC? Când ultima dată aţi fost pe la librărie sau aţi citit ştiri de pe site-uri internaţionale? Când ultima dată aţi privit un film în engleză?
Pe vremea mea deja experimentele cu BAC-ul erau în plină desfăşurare. L-am dat în sala sportivă a liceului, cu verificări amănunţite şi băieţi de la CCCEC (CNA) care treceau printre rânduri. Dar nu mi-am făcut griji. Nu am spus că ministrul este un porc, nu am pus video plin de greşeli pe youtube, nu am apărut pe Muligambia şi nici nu am ieşit la protest.
Pentru că am învăţat.
Doisprezece ani nu am umblat pe la Drive, Cocos, Krysha sau Taboo, ci am învăţat şi îmi meritam notele. Cenacluri literare, radio şi multe cărţi cumpărate sau împrumutate, dar cel mai important – citite. Cu mici abateri desigur. Indiferent de noutăţile care apăreau despre înăsprirea măsurilor de securitate, ziceam că oricum o să susţin examenul. Pentru că ştiam că m-a făcut mama băiat deştept. Pentru că ştiam că fără cunoştinţe nu te angajezi nicăieri.
Voi sunteţi naivi.
Voi încă mai credeţi în prietenie pe viaţă şi oameni care vă vor sări în ajutor în momentele grele. V-a spus Mihai că taică-su îl va angaja la Ministerul de Externe sau Mirela că i s-a promis loc la un colegiu în Marea Britanie? Asta se va întâmpla, dar ei vor ajunge acolo şi-şi vor da seama că sunt atât de proşti, încât plânge troleibuzul cu “Visul tău, tinere” după ei. Şi vor roade cărţile. Dar tu, fără cumătri şi fără gărgăuni în cap, ai să absolveşti şcoala profesională. Pentru că nu ai vrut să înveţi când era timpul. Şi vei spune: la ce dracu’ am mai ieşit la protest, dacă nu mi-a dat nimic – mai bine învăţam.
Ştiu că aveţi fluturaşi în stomac şi vă arde sângele ca focul iadului, însă nu vă agitaţi atâta. Mamicu şi Papicu sunt alături de voi încă puţin timp. Când veţi ajunge să aveţi un job, indiferent care ar fi acesta, ei nu o să sară-n capul directorului pentru că v-a adăugat o oră de muncă pe zi. Replica lor va fi simplă: o trebuit să înveţi, dragul nostru.
Aşa că îndemnul meu este simplu şi sincer:
Lăsaţi-i pe angajaţii Ministerului Educaţiei să implementeze reformele. Ei nu vă vor decât binele. Acceptaţi-vă soarta şi rupeţi cărţile. Sau strângeţi pachetul de documente pentru şcolile profesionale. La urma urmei, un tâmplar sau electrician bun este întotdeauna solicitat şi plătit bine merci.

Niciun comentariu: