Radio Bunelu

Povestea super-spioanei nord-coreene care a devenit creştină


„Regret ce am făcut, îmi pare rău şi este datoria mea ca familiile celor care au murit să afle adevărul", îşi începe Kim Hyun-hee interviul oferit în exclusivitate pentru emisiunea 7.30 (ABC News). Kim este o fostă spioană nord-coreană care a participat la atentatul terorist din 1987, care s-a soldat cu 115 victime.

kim (Foto: koreatimes.co.kr)Ea povesteşte că a fost recrutată pentru a fi spion la vârsta de 19 ani, în parte datorită frumuseţii ei, dar şi a cunoştinţelor de limbă japoneză pe care le avea. Timp de şase ani s-a pregătit pentru a deveni spion şi pentru a duce la îndeplinire o misiune specială: un atac terorist asupra unui avion sud-coreean, care avea ca unic scop sperierea străinilor ce urmau să vină la jocurile olimpice din Coreea de Sud, din 1988.

Bomba plasată în avion de Kim şi partenerul ei a explodat la 9 ore după decolarea avionului cu destinaţia Seul, iar toate cele 115 persoane aflate la bord au murit. Însă, din cauză că au fost prinşi, cei doi agenţi au plănuit să se sinucidă, fumând o ţigară cu cianură. Din fericire, Kim Hyun-hui nu a murit şi a ajuns personajul central al unei investigaţii de câteva luni de zile.

„Fiind plimbată cu maşina prin modernul oraş Seul, mi-am dat seama cât de neadevărate erau lucrurile care ni se spuneau în nord despre Coreea de Sud. Coreea de Nord nu este un stat, ci un cult. Atunci mi-am dat seama că am luat 115 vieţi nevinovate, dar era prea târziu", povesteşte ea în interviu.

Când a fost capturată, Kim avea doar 26 de ani, dar se aştepta să fie condamnată la moarte. Însă tribunalul sud-coreean care a judecat-o a decis că ea este doar o victimă a regimului Kim Il-sung.

În prezent, Kim locuieşte în Coreea de Sud, într-o locaţie necunoscută, în care este păzită zi şi noapte de forţe de ordine. Deşi încă mai simte povara vinovăţiei, Kim şi-a găsit consolarea în creştinism, mai ales după ce familiile victimelor sale au asigurat-o că au iertat-o.

Niciun comentariu: